Sterke verbetering efficiëncy met mobiele laad- & losopstellingen
Binnen de agrarische en foodsectoren bouwen we mobiele laad- en losopstellingen voor velerlei toepassingen. De suikerindustrie springt wellicht het meest in het oog met tankwagens die op een hoek van 70 graden beladen kunnen worden. Maar ook voor gedroogde mest, cacao, koffie, koffiebonen en graan met een laag soortelijk gewicht betekenen onze systemen een grote vooruitgang in efficiëntie, snelheid en beladingsgraad.
De agrarische en foodsectoren dragen een lange geschiedenis met zich mee die terug te zien is in fabrieken waar bijvoorbeeld gebrek is aan ruimte of hoogte. Voor sommige producten speelt juist een specifieke gewichtsverdeling een rol. Een goede logistieke oplossing moet aansluiten bij de bestaande situatie en verbetering leveren in snelheid en efficiëntie. Met onze mobiele en flexibele verticale laad- en lossystemen is er eigenlijk altijd een wereld te winnen. Met een mobiel systeem gaat het laden en lossen sneller en kan het systeem zelf – indien nodig- worden verplaatst. Omdat er ook nog eens afgekoppeld kan worden, gaat de efficiëntie met sprongen omhoog. Tijdens belading kan het voertuig immers voor andere klussen worden ingezet. Het afkoppelen, vastzetten of overeind zetten van containers is met ons systeem een fluitje van een cent.
Welk systeem is de beste keus?
De keuze voor het beste systeem hangt helemaal af van de omstandigheden binnen de fabriek, het vervoerstraject en het soortelijke gewicht van het product. Wij bieden de keuze uit de verti-20, verti-40 en verti-45 (maximum / high volume). Vooral het 45’ft schuifsysteem is populair. Het schuifsysteem is stabiel, sterk, makkelijk te bedienen en biedt veiligheid aan de chauffeur. Het systeem is bovendien multifunctioneel. Containers kunnen van verschillende kanten worden opgezet en door het schuifsysteem in de juiste gewichtsverdeling worden vervoerd.
45-ft – een supermultifunctioneel voertuig
- kan steil laden
- kan kippen
- Kan 40ft steil laden
- 40ft kippen
- Deze kan echter niet diepzee, blijft in Europa.
- Schuiven in juiste gewichtsverdeling – dat is eigenlijk gewoon ongelofelijk
- Bovenop een weegschaal
- Laag eigen gewicht
- Containers (en tankcontainers) kunnen van verschillende kanten worden opgezet